ESWT

ESWT Nedir?

ESWT, cerrahi olmayan, anestezisiz, ilaçsız özel bir tedavi yöntemidir. Bu yöntemle çok kısa süre içinde uygulama yapılarak birkaç seansta yüksek başarı ile tedavi yapılabilir. Uzun süreli kaynamayan kırık ve kaynama gecikmeleri, omuz kireçlenmesi, topuk dikeni, tenisçi ve golfçu dirseği gibi sorunlarda tedavi yöntemi olarak ESWT tercih ediliyor.

ESWT; “Extracorporeal Shock Wave Therapy” kelimelerinin ilk harflerinin birleşmesinden oluşmuştur ve “Vücut Dışından Uygulanan Şok Dalga Tedavisi” anlamına gelir. Yaygın olarak Şok Dalga Tedavisi olarak da bilinir.

Hangi hastalıklar ESWT ile tedavi edilebilir?

Topuk dikeni:  Aşırı kilolu olanlarda, uzun süre ayakta kalanlarda, bazı romatizmal hastalıklarda, osteoartrozlu (kemik erimesi) kişilerde, gebe bayanlarda, yüksek topuklu ayakkabı giyenlerde, uzun süreli yürüyüş yapanlarda sık görülen bir rahatsızlıktır. Topukta baskı ve yürümekle artan ağrı vardır.

Tenisçi ve Golfçü dirseği:  El bileğinin aşırı kullanımı sonucu dirsek dış ya da iç yanında ağrı oluşturur. El bileğinin tekrarlayan zorlanmasını gerektiren işlerde çalışanlarda, tenis ve golf oynayanlarda sık görülür.

Kalsifiye omuz ağrısı:   Genellikle orta yaş civarında sık görülen, nedeni tam olarak bilinmeyen, omuz eklemi çevresindeki tendonlardan (Kasların kemiklere yapışmasını sağlayan yapılar) herhangi birine kalsiyum depozitlerinin birikmesi ile oluşan yangı nedeniyle omuz ağrısı ve hareket kısıtlılığı ile karakterize bir hastalıktır.

Diğer uygulama alanları: Omuzun sıkışma sendromu, Kronik tendon yapışma yeri zorlanmaları, Kalçanın trochanterik bursiti, Kaslardaki ağrılı tetik noktalar, Kaynaması gecikmiş kırıklar.

ESWT Kimlere ve Hangi Bölgelere Uygulanmaz?

Hamilelere, kalp pili kullananlara, kanserli hastalara, akut enfeksiyonu olanlara, gelişme çağındaki çocuklara, kanama bozukluğu olanlara, akciğer, kalp ve iç organların üzerine, enfeksiyon kapmış kırıklara ve enfeksiyonlu bölgeye, üst boyun bölgesine, baş ve sinirlere yakın bölgelere uygulanmaz.

ESWT seans süresi ve sıklığı ne olmalıdır?

Ortalama bir seans 6–8 dakika arasında sürerken, 3–5 gün arayla yapılan toplam 3 ile 5 seans sonrasında yüksek oranda iyilik hali olup hastaların yaşam kalitesi artar.